Menü

22 Temmuz 2014 Salı

Büşriye Yollarda #2 Amasya devamı..

İlk gün yorgunluğunun ardından şehri keşif vakti gelmişti^^
Önce etrafımızda ne var ne yok yürüyüşüne çıktık. Kaldığımız apart Şeyhcui mahallesinde Hafize Karaman Kız öğrenci apartıydı. Şeyhcui mahallesi Amasya merkez olarak geçiyor. Bu arada Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi de 5-10 dakikalık yürüme mesafemizdeydi. Bu yüzden okula giderken herhangi bir vesait kullanmamıza gerek kalmadı. Etrafı keşfedelim diye biraz yürüdük ve Eğitim fakültesine 5 dakikalık mesafede Akbilek köprüsünü gördük.

Ben gittiğim yerlerde su görünce rahat bir nefes alıyorum. Yaşadığım yerde 7/24 denizi gördüğüm için sanırım bir parça su görmek beni psikolojik olarak rahatlatıyor. Bu su tam emin değilim fakat yeşil ırmağın kollarından biri olsa gerek~
Bu da bi başka açıdan görüntüsü^^

Bir süre yürüdükten sonra çarşıya gidelim dedik. Otobüse bindik ve nasıl ki İstanbul'da akbil var ise burada da elmakart vardı. Fakat bizde elmakart olmadığından otobüs şoförü bizi bir bilet noktasında indirip bilet almamızı istedi. Amasya'da elmakartınız yoksa şehir içi yolculuğunuz çok da ucuz değil. Bilet 2 liraydı. Küçük bir şehir olmasına karşın ulaşım yabancılar için pek de ucuz değildi. Aslında 2 lira para mı deriz ama kaldığım yer ile çarşı arası otobüsle 5-10 dakika tutunca insan ister istemez bu düşünceye kapılıyor. Velhasıl kelam çarşıya da geldik ve gerçekten bizi hayran bırakan görüntülerle karşılaştık.
Yalıboyu evleri ve dağlardaki oyulmuş mağara tarzı yerler beni benden aldı.

Yeşil Irmağa nazır yalıboyu evleri turistik amaçlı kullanılıyor. Çeşitli müzeler,
restaurantlar, hediyelik eşya dükkanları buralarda yer alıyor. Biz ilk turumuzda önce boydan boya bu evleri görmek için yürüdük daha sonra bir müze ilgimiz çekti. Şehzadeler müzesi^^ Hemen içeri girdik. Öğrenciye 1 tl gibi çok cüzi bir rakamla müzeyi gezdik. İçeride padişah ve şehzadelerin heykelleri vardı.
Soldaki yapı Şehzadeler Müzesi~

Şehzadeler Müzesi~

Müze giriş biletleri~

Müzeyi gezdikten sonra maalesef ki ders saati geldi ve okula gitmek zorunda kaldık. Okuldan çıkışta akşam yemeği için ve biraz daha gezebilmek için yine çarşıya geldik.
Yalıboyu akşam daha bir güzelmiş meğersem~
Değişen rengarenk ışıklarla süslenip püslenip güzelliklerini gösteriyorlar adeta^^

Yalıboyu evleri~
Bu güzelliğe doyduktan sonra karnımızı da bir doyuralım dedik. Irmağın bu tarafındaki Çınaraltı restaurantında oturduk.
Çınar ağacından sarkıtılan şu ışıklandırmalara bakarmısınız ya?..
Mekan zaten Yalıboyu evlerine nazır ve böyle bir güzellikteydi. Çınar ağacına iliştirilmiş bir güzellik daha vardı ki, o da işte böyleydi~
Ben Türk bayrağını gerçekten çok seviyorum ve böyle ayrıntılarda da ne kadar güzel ve asil durduğunu sizler de görebilirsiniz.

Bu arada burada yediğim Adana kebap da çok güzeldi. Et ağzımda dağıldı ve domates gerçekten domates tadındaydı böyle ekşili falan^^

Burada da Amasya'da çektiğim videoların derlemesini izleyebilirsiniz^^

Amasya ile ilgili daha yazacağım ve göstereceğim şeyler var. Sadece 1 günde bu kadar gezip görebildim. Bir dahaki gidişimde Amasya Kalesine çıkmak istiyorum ve Sabuncuoğlu Şerafettin Tıp müzesini görmek istiyorum. Bu tıp müzesinde eskiden müzikle tedavi yapılırmış. Gerçekten merak uyandırıcı. Gidip gördüğümde sizlerle de buradan paylaşacağım. O vakte kadar hoşça ve merakta kalın^^