Menü

10 Aralık 2013 Salı

İyi Olmak Üzerine..

     Nevrotik durumlarım, ara da bir yoklayan nevrozlarım.. Şimdi derdini açmak istesen birine bunlara sebep hep felsefe..
     Düşünebilmeyi ve iyi biri olma yolunda ilerlemeyi öğrettiği için borçluyum okuduğum bölüme ve bir elin parmaklarını geçmeyen kıymetli öğretmenlerime..
     Düşünmek.. Çoğu zaman yaptığım şu eylem.. Derin derin düşünmek, düşüncelerin içinden düşünceler üretmek.. Aristoteles'in söylediğine göre insan yaradılıştan iyidir. Ben de içimdeki iyiyi düşünüp onu hissetmeye çalışıyorum. Bazen iliklerime kadar sarıyor beni, bazen sonsuz bir boşluk.. Aristo insanların iyi olmalarında üç yol var diyor. 1.Tabiat(yaradılış, mizaç)
2.Âdet
3.Eğitim ve Öğretim.
İlk yolda biraz bocalasam da iyinin içimde bir yerlerde olduğunu biliyorum artık. Âdet'e gelince bu güne dek kazandığım davranışlarda bir kötülük olduğunu düşünmüyorum. Zira kimseye zarar vermedim. Eğitim ve öğretim bahsinde ise mezuniyet balomuzda bölümümüzün ahlak felsefesi hocası olan kıymetli hocam Hüseyin Aykut'un yaptığı konuşma baz alındığında evet bu bölüm ve bölümün hocaları bizlere iyi birer insan olabilmeyi öğrettiler.(Hüseyin Hocamın veda konuşmasını yazının sonuna ekleyeceğim)
     Aristo'nun saydığı yollar mı yetersiz yoksa ben kendimin farkında mı değilim bundan tam olarak emin olamıyorum. Zira bu şartlar altında iyi bir insan olmam gerekirdi ki
hala eksiklerim olduğunu düşünüyorum. Özellikle mezuniyetimden sonra bu konuyu sık sık düşünür oldum ve kendimi bir hayli nevrotik buldum. Başlarda bunun bir araf olduğunu düşünüyordum ama araf olması için iki seçeneğin olması gerekirdi oysa benim elimde tek seçenek vardı; iyi olmak. Sanırım hata yapmak ile kötü olmayı birbirine karıştırdığımdan böyle düşünüyordum. Artık bunun bir araf olmadığının farkındayım fakat bundan sonrası için ne yapacağımı tam olarak kestiremiyorum.
    Bildiğim bir şey varsa o da girdiğim bu yolu hakkıyla tamamlamak istediğim. İçimde en büyük iyi olan Tanrı'nın sesi(vicdan) yankılanıyor çoğu zaman, ona daha fazla kulak kabartmak gerek. Ayrıca Tanrı'nın bu müslüman, bu hristiyan, ayırın ermenileri, tutun hinduları gibi bir ayrım yapıcağını da böyle düşünenlerin aksine kesinlikle düşünmüyorum.
     Dünyada iki çeşit insan var. İyiler ve kötüler, inanın bana daha fazlası değil. İyi birer insan olmak için çabalayın. En azından gayretiniz olsun.
     Ve son cümlemle hatta genel itibariyle yazımın ne anlattığına dair bir fikriniz olması açısından My Name's Khan adlı filmi muhakkak izleyin^^

Hüseyin hoca'nın veda konuşması; Mayıs 2013^^





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder