Menü

1 Aralık 2013 Pazar

Zihin Engelli Çocuklar Deli Değildir. Sevgi ve Sabırla Eğitilir.^^



   
6/A.. İlk öğrencilerim.. Bir ömür unutamayacağım çocuklarım..
     Öyle bir zamanda gelip girdiler ki hayatıma gerçekten bir ömür unutamam bu iyiliklerini. Sanırım birbirimize iyi geliyoruz. İlk zamanlar ben de çok mutsuzdum onlar da.. Şimdi daha iyiyiz, beraber gülüyoruz, dans ediyoruz, konuşuyoruz, şarkılar söylüyoruz. Hatta bazen down sendromlu kızım Rukiye gelip belime sarılıyor. Gözlerim doluyor o sevgiyi görünce.
Sanırım biraz sevgi eksiğim vardı ve bu çocuklarla bu eksiği tamamladım.
      Geçenlerde ilk öğretmenler günümü yaşadım çocuklarımla. Hatta Mustafa hediyesiyle beni çok mutlu etmişti. Zihin engelli de olsa bu çocuklarında düşünceleri var, duyguları var en önemlisi sevgileri var. Biz tüm engelleri sevgiyle aşıyoruz. Örneğin; down sendromlu kızım Rukiye kesinlikle insanlarla iletişim kurmazdı, şuan sorduğum soruların bir kısmına cevap alabiliyorum. Bireysel bir öğrencim olan Baran'la dil ve konuşmada biraz yol katettik. Simge ve M.Tatay inşallah okuma yazma öğrenecekler. Onların bir şeyler başardığını görmek hem beni hem de öğretmen partnerim olan Semra hocayı çok mutlu ediyor tabii. Bu çocuklardan beklenen akademik anlamda şeyler değil zaten. Bir üniversiteye gitmelerini elbette kimse beklemiyor fakat toplum içinde dışlanmadan yaşamaları için bazı şeyleri öğrenmeleri gerekiyor ki bence aslında sadece toplum tarafından kabullenilmek için bazı şeyler yapmak her ne kadar gereksiz gelse de ciddi anlamda yaşamlarını idame ettirmeleri için gerekli olan şeyleri öğrenmek zorundalar. Ve ben de bunları öğretmek için elimden gelen herşeyi elbette ki yapacağım. Toplumda ehlileşmemiş kişiler onlara farklı diye deli muamelesi yapmasın kafi.

P.S: Zihin Engelli çocuklar deli değildir. Sevgi ve sabırla eğitilir.^^ (bilmeyenlere dipnot niteliğinde olsun istedim)
   
   

#Vlog^^ Özel çocuklarla 1 gün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder